16-й Рейтинг агентств маркетингових сервісів згідно доходів за 2022 рік

Наприкінці року ми підвели підсумки розвитку галузі маркетингових сервісів та активності агентств за 2023 рік. Але зараз ще раз хочемо згадати 2022 рік. Повномасштабна війна зупинила активності, залишивши лише найнеобхідніші та малобюджетні сервіси. Переважну більшість проєктів було скасовано, найменш постраждали консьюмер та трейд маркетингові програми. Обсяги ринку маркетингових сервісів демонструють значне падіння. Загалом галузь втратила 60% від  2021 «ковідного» року. Результати рейтингу агентств маркетингових сервісів згідно доходів за 2022 рік підтверджують ці висновки.
 
Згідно методики рейтингу дані формуються за анкетами агентств-членів МАМІ, які підтверджені офіційними фінансовими звітами. Завдяки цим об'єктивним даним ми можемо зрозуміти загальні зміни обсягу ринку маркетингових послуг, динаміку кожної категорії та місце на ринку учасників рейтингу.
 
У 16-му Рейтингу агентств маркетингових сервісів згідно доходів за 2022 рік взяли участь 16 агенцій. Зменшення кількості учасників рейтингу підтверджує, що внаслідок надзвичайних обставин деякі агенції тимчасово призупинили свою роботу у 2022 році (Табл.1 і 2).


Оскільки маркетингові активності були значно обмежені, більшість агентств, таким чином, сконцентрувалися на Trade marketing (Табл.3). А трейд-маркетингові проєкти сфокусували свої зусилля на мерчандайзингу та in-store підтримці (Табл.4).

Склад агентств ТОП-5 рейтингу трохи змінився: ADSAPIENCE, Havas Engage, LEX MARKETING, TEAM247, All Motion. В першій групі втримує свої позиції LEX MARKETING та приєдналась агенція TEAM247 завдяки концентрації на trade та instore промоціях. Prospects Ukraine увійшли у другу групу, яка не зазнала значних змін. Третя група також демонструє технічну ротацію всередині рангу.
 
Підводячи підсумки рейтингу 2022 року, маємо зазначити, що найголовніше досягнення галузі у рік повномасштабної війни – це те, що нам вдалося зберегти та утримати ринок маркетингових комунікацій. Всупереч активним бойовим діям, блекаутам, кадровій кризі, реальній небезпеці агентства працювали.
 
Підсумки 2023 року та прогноз на 2024 більш оптимістичні, тож незабаром чекайте на оновлений рейтинг агенцій за 2023 рік.

Таблиця 1. Рейтинг агентств згідно доходів у 2022 році.
Позиція
в 2022р.
Назва агентства % МС Динаміка зміни доходу в порівнянні з 2021р. Позиція та дохід
в 2021р.
Група 1. Дохід (виручка) від реалізації 150-450 млн. грн.    
1 ADSAPIENCE 99% 1 200-700
2 Havas Engage 98% 2 200-700
3 LEX MARKETING 80% 4 200-700
4 TEAM247 94% 6 100-200
5 All Motion 98% 3 200-700
Група 2. Дохід (виручка) від реалізації 50-150 млн. грн.      
6 Paradigm Group 100% 9 100-200
7 Prospects Ukraine 100% 5 100-200
8 TMSCo 100% 10 100-200
9 Pulse Marketing Agency 98% 7 100-200
10 Talan Group
(Talan Communications,
Clever Force)
100% 8 100-200
Група 3. Дохід (виручка) від реалізації 5-50 млн. грн.      
11 BetterSvit 87% 11 100-200
12 Adbakers 80% 19  1-40
13 SMART Marketing 100% 17  1-40
14 Seven Group 95% 15 40-100
15 MEX a member of Havas 50% 22  1-40
16 Profi ads 50% 18  1-40

Таблиця 2. Ключові послуги та клієнти агентств-учасників рейтингу в 2022 році.
Позиція
в 2022р.
Назва агентства Ключові послуги Основні клієнти 2022
Група 1. Дохід (виручка) від реалізації 150-450 млн. грн.  
1 ADSAPIENCE Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Creative Services, PR Mastercard, Lego, Київстар, ПУМБ
2 Havas Engage Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Creative Services Mondelēz Ukraine, Visa International Service Association, Electrolux, L'Oreal, JDE Ukraine, Imperial Tobacco Ukraine
3 LEX MARKETING Consumer marketing, Trade marketing, Аутстафінг Nestle, Beiersdorf, Henkel Beauty Care, GlaxoSmithKline Healthcare, Essity, Johnson&Johnson, Reckitt Benckiser, Evyap
4 TEAM247 Trade marketing, Аутстафінг Nestle, Philip Morris, ПБК Радомишль, Unilever
5 All Motion Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing, Creative Services Coca-Cola, Loreal, Nestle, Teva, Signify
Група 2. Дохід (виручка) від реалізації 50-150 млн. грн.  
6 Paradigm Group Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing British American Tobacco Ukraine, Київстар, Abbott Laboratories S.A., AGCO International, Bayer Ukraine, Bosch Ukraine, Biocodex, Abbvie, Teva, Terra Food Group
7 Prospects Ukraine Consumer marketing, Loyalty marketing Mastercard, JTI, Allo, ЄвроАвтоСервіс
8 TMSCo Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing Johnson & Johnson, Biocodex, AB InBev Efes, MCDonald’s, Watsons
9 Pulse Marketing Agency Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing, Creative Services JTI, Kimberly Clark, MХП, АТБ, Bosch
10 Talan Group
(Talan Communications,
Clever Force)
Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing ReckittBenkiser, Дмитрук, JTI, Canon, Bacardi-Martini Ukraine, Cersanit, Nestle, AristonThermo, Total Energies, Danone, Нова Пошта, МХП
Група 3. Дохід (виручка) від реалізації 5-50 млн. грн.  
11 BetterSvit Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing, Creative Services, PR, Digital Services АТБ-Маркет, PepsiCo Ukraine, Bella-Trade, Ficosota, Нова Пошта, VISA, Amway, Sanofi Ukraine, Джонсон і Джонсон Україна
12 Adbakers Consumer marketing, Trade marketing, Loyalty marketing, Creative Services JTI, Raif, DTEK, Apple, AbInbev, Unilever
13 SMART Marketing Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing Blockbuster Mall, Coca-Cola Beverages Ukraine Limited, Panasonic, МХП, Watsons, Метінвест, Royal Canin
14 Seven Group Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, PR BAT (British American Tobacco Ukraine), Nestle, Danone, Vodafone, НР, Kingston
15 MEX a member of Havas Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing, Creative Services, PR Vodafone Ukraine, Нова пошта, HP, Schneider Electric, Фармак
16 Profi ads Event marketing & Sponsorship, Media Planning and Buying, розміщення реклами в торгівельно-розважальних центрах ТРЦ Ocean Plaza, ТРЦ Республіка, ТРЦ Караван (Київ, Дніпро), Bosch Ukraine, Правекс Банк, Yves Rocher, ТРЦ King Cross Leopolis, Mary Kay

Таблиця 3.  Розподіл доходів агентств-учасників за сегментами в 2022 році. 
Trade marketing Consumer
marketing
Event marketing & Sponsorship Loyalty marketing
47% 29% 14% 10%
1 TEAM247 ADSAPIENCE ADSAPIENCE Prospects Ukraine
2 LEX MARKETING Havas Engage Havas Engage All Motion
3 Havas Engage LEX MARKETING Paradigm Group Paradigm Group
4 All Motion Pulse Marketing Agency All Motion TMSCo
5 Pulse Marketing Agency All Motion TMSCo BetterSvit
6 TMSCo Prospects Ukraine SMART Marketing SMART Marketing
7 Paradigm Group Adbakers Talan Group MEX a member of Havas
8 Talan Group TMSCo Profi ads Adbakers
9 ADSAPIENCE BetterSvit Seven Group Talan Group
10 Seven Group Talan Group BetterSvit Pulse Marketing Agency
11 BetterSvit Seven Group Pulse Marketing Agency  
12 SMART Marketing SMART Marketing MEX a member of Havas  
13 Adbakers MEX a member of Havas    
14 MEX a member of Havas      

Таблиця 4.  Розподіл доходів агентств-учасників за послугами Trade marketing в 2022 році.
Мерчандайзинг Програми стимулювання продавців Інші польові роботи
 (консультанти біля полиць, аудити та т.ін.)
Trade promo
57% 11% 19% 13%
1 TEAM247 All Motion Havas Engage Paradigm Group
2 LEX MARKETING Talan Group ADSAPIENCE All Motion
3 Havas Engage TMSCo LEX MARKETING TMSCo
4 Pulse Marketing Agency Paradigm Group TMSCo Havas Engage
5 All Motion Pulse Marketing Agency Talan Group BetterSvit
6 Paradigm Group SMART Marketing All Motion Pulse Marketing Agency
7 Talan Group Seven Group Seven Group Seven Group
8 TMSCo BetterSvit Pulse Marketing Agency ADSAPIENCE
9 Seven Group MEX a member of Havas Adbakers Talan Group
10 BetterSvit ADSAPIENCE SMART Marketing SMART Marketing
11 SMART Marketing   BetterSvit MEX a member of Havas
12 MEX a member of Havas      


***
Міжнародна Асоціація Маркетингових Ініціатив (МАМІ) www.mami.org.ua — офіційна галузева організація ринку маркетингових сервісів. Створена 19 травня 2006 року.
Мета Асоціації — сприяти високому розвитку рекламного бізнесу, стимулювати конкуренцію і поліпшити професійний рівень компаній, які використовують маркетингові послуги.
МАМІ здійснює ряд проектів: публікує прогнози розвитку ринку, проводить дослідження, складає рейтинги агентств маркетингових сервісів по креативності та доходам, організовує освітні заходи для початківців і досвідчених фахівців галузі та багато іншого.